FRECONs popcornhoveder

FRECONs popcornhoveder

Hvem er vi?

Faglig nysgerrighed, omfattende knowhow og modet til at tænke ud af boksen er det, som møder kunderne, når de samarbejder med FRECONs ingeniører. Vi kalder dem popcornhoveder, fordi nye idéer og innovationskoncepter kan poppe op ganske uventet – men til stor gavn for kunderne i industrien.

Det kan ske midt i tv-udsendelsen ’Den Store Bagedyst’, på køreturen hjemad eller sågar i brusebadet. Ingen ved præcis hvornår eller hvad, der sker i hovedet på en FRECON-ingeniør, når de skæve idéer begynder at poppe. Sikkert er det, at krøllede hjerner er en del af FRECONs DNA, og gøres der plads til dem, giver det gevinst.

Vi ved godt, at et popcornhoved ikke nødvendigvis lyder som opskriften på en konsulent, der kan sættes i faste rammer. Men vi har valgt at omfavne den enorme værdi, det giver at have medarbejdere, der på eget initiativ er med til at idégenerere og udfordre de gængse teknologier og metoder i branchen.
CEO
Claus Mølgaard Jensen

Der skal ofte mange idéer til for at få én virkelig god idé, og derfor handler det også om at sætte rammerne for en rummelig idékultur.

”Hos ledelsen giver vi plads til og stimulerer de skæve tanker. Man ved aldrig, hvornår et popcornhoved finder på noget helt genialt her hos FRECON,” fortæller Claus Mølgaard Jensen.

 

 

Popcornmaskinen går pludselig i gang
Ligesom popcorn, der syder i en varm gryde, ved man aldrig præcist, hvornår FRECONs skæve idéer og input vækkes til live. Alligevel er det ingen tilfældighed, når det begynder at poppe.

”FRECONs popcornhoveder har en særlig evne til at finde de steder, hvor skoen trykker hos kunderne,” forklarer Claus Mølgaard Jensen. ”Og de har et omfattende bagkatalog at trække på, når det kommer til at løse industriens udfordringer.”

Bagkataloget, der henvises til, er den tværfaglige råstyrke, som FRECON er gjort af. Mere end 20 års erfaring i arbejdet med mekaniske løsninger indenfor alt fra fødevarer til vindmøller giver en værdifuld akkumuleret viden om mulige løsningsmodeller og teknologier.

”Så når vi siger, at vores popcornidéer ikke kan styres og ofte opstår spontant, har de alligevel grobund i omfattende knowhow fra branchen. Og det kan kunderne også mærke, når vi præsenterer vores løsninger og innovationskoncepter for dem,” tilføjer Claus Mølgaard Jensen.

Kulturen danner solidt grundlag
Netop tværfagligheden er blevet dyrket siden FRECONs begyndelse. De to ejere, Frederik Rytter og Leif Christoffersen, har gennem årene lagt vægt på, at høj faglighed også betyder nært samarbejde og vidensdeling.

Vores kultur er grundlaget for, at vi også tiltrækker de superdygtige og lidt krøllede personligheder, som netop kan byde ind med noget særligt. Samtidig har vi altid gjort plads til, at unge og erfarne kolleger kan lære af hinanden, så vi hele tiden gør hinanden dygtigere.
CEO
Claus Mølgaard Jensen

De initiativrige og fagligt velfunderede popcornhoveder er på den måde en central del af FRECONs kultur som ingeniørhus.

”Vores vision om at være førstevalget blandt kunder og medarbejdere er understøttet af vores stærke værdisæt, hvor faglig stolthed og innovation går hånd i hånd med teamwork og værdiskabende løsninger til vores kunder. På den måde skal der være plads til, at skæve idéer popper op, for innovation er noget, vi dyrker,” afslutter Claus Mølgaard Jensen.