I anledning af FRECONs 20 års jubilæum har vi sat FRECONs to ejere Frederik Rytter og Leif Christoffersen i stævne. I mødet mærkes straks den gode kemi, humøret, de godmodige drillerier samt et fantastisk stort konkurrencegen og en høj faglighed.
Alle områder er væsentlige dele af FRECON og har gennem virksomhedens 20-årige liv været en fast del af kulturen og omgangstonen og netop dét, som er stærkt medvirkende til at tiltrække de medarbejdere og kunder, som er de bedst kvalificerede for FRECON og deres kunder.
Her motiveres man af at lave et godt stykke arbejde og af, at kunden er tilfreds – og altid med plads til et godt grin.
Her dyrkes resultatet
Det er netop det, som er det daglige drive for de to ejere, ledelsen og alle virksomhedens medarbejdere. ”Vi elsker at dyrke resultaterne – beregninger som sidder lige i skabet, den gode idé fra en kollega, nuancen som gør forskellen, eller den dynamik som opstår i det gode samarbejde,” fortæller Frederik. ”Det bliver ofte en helt sanselig oplevelse. Og vores kunder kan mærke og se resultaterne af, at vi kan noget helt særligt.”
Kunden skal ”læses” rigtigt
Det stiller særlige krav til FRECONs ansatte. De skal både have intellektet, lysten til at samarbejde og lære nyt samt være drevet af at lave et godt stykke arbejde.
”Hos os handler det ikke om at være smart i en fart – men om at tænke sig om og lave et grundigt stykke arbejde, som også gerne må være smart. Vi skal kunne ”læse” kunden og sætte os ind i, hvad det er, de har brug for og vil have,” siger Leif . ”Vi sætter altid baren højt, og for os er kvalitet det altafgørende. Det har de mange gode år i branchen lært os. Vores høje faglighed starter i høj grad også med, at både Frederik og jeg oprindeligt er uddannede håndværkere og dermed ved, at de emner, vi konstruerer, også kan produceres og anvendes i praksis.”
Foto: Leif Christoffersen, Partner & Senior Solution Specialist (til venstre) og Frederik Rytter, Partner & Senior Solution Specialist (til højre) i FRECON A/S
Gør hinanden bedre
Frederik grundlagde virksomheden som enkeltmandsvirksomhed i 1999, og Leif trådte ind som medejer i 2006. De to havde da kendt hinanden i rigtig mange år og havde netop kompetencer som supplerede hinanden godt, kvaliteten i højsædet og høje ambitioner . I flere år havde de ”hovedsæde” i Leifs lejlighed.
Gennem alle årene har de gjort hinanden bedre ved at både udfordre og samarbejde, hvilket har været til stor gevinst for kunderne. ”Det er også en vigtig del af vores kultur i dag, at alle skal være parate til at lære og give viden videre,” siger Frederik. ”Derfor sidder vi også gerne fire mand om to borde, når der skal sparres og idé-udveksles. Det er et vigtigt element i den fortsatte udvikling af både medarbejdere og virksomhed – og til stor glæde for vores kunder.”
Klar til fremtiden
Begge ejere er drevet at høj faglighed i hverdagen samt det tætte samspil med både kolleger og kunder. Hertil kommer et stort fokus på at se FRECON udvikle sig i en værdifuld og positiv retning. ”Derfor valgte vi for et par år siden at professionalisere virksomheden yderligere,” fortæller Leif. ”Det skete med ansættelse af Bo Birkemose som ny adm. direktør, Claus Mølgaard Jensen som salgsdirektør og senest Niels Bendixen som projektdirektør samt en professionalisering af vores bestyrelse. Vi står rigtig godt rustede til fremtidens vækst både på det organisatoriske plan, men ikke mindst i kraft af den stærke og særlige kultur og de værdier, som har drevet FRECON gennem de seneste over 20 år og fortsat har plads på allerøverste hylde hos os.”
Vores nyhedsbrev indeholder et godt mix af faglige ingeniørtips, vidensdeling samt generelle FRECON nyheder.